onsdag 16 maj 2012

Wapnö Trädgårds & Bostadsmässa, 18-20 maj

Sambo ska jobba på fredag så då ska jag själv underhålla våra gäster. Förväntan är stor! Typ...
Efter lite googlande och tips från sambo kom vi fram till att Wapnö gård kanske kan vara något för familjen från storstaden.
Som lite grädde på moset har Wapnö en Trädgårds och bostadsmässa nu i helgen, så planen är att vi ska tillbringa fredagen där, min syster och sambo äger ju ett hus starx utanför Stockholm på en av de popluära öarna så de kanske kan få med sig lite bra tips hem, kanske att de till och med kan fynda lite. Något för de stora och något för de små då det ska finnas hästridning och man kan visst besöka kossorna och titta på något som kallas för mjölkkarusellen.
Mjölkkarusellen är jag nyfiken på.

Min idé är att äta en god brunch innan vi sätter oss i bilen och åker iväg. Kanske att vi ska packa en väska med saft, kaffe och en filt att sitta på så vi kan ta en skön picknick i gröngräset. Lite gott rosévin kanske...

Jag är förväntansfull och nyfiken på om det finns några fina plantor och blommor, kanske att jag kan hitta något fint till vårt köksbord. Krukan är tom efter den uttorkade Margueritan som stod där.

Så här är ett litet utflyktsmål för helgen, Wapnös Trädgårds & Bostadsmässa, öppet fre kl 11-17, lör och sön kl 10-17. Entré 60 kr och fri parkering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar